Ikväll

Nyligen hemkommen, sofistikerat berusad på vitt vin och champagne. Tillbringat kvällen vid Bastuparken med väldens mest underbara, begåvade, belevade människor, disskuterat livets mening och spelat luftgitarr. En tävling som jag för övrigt förlorade...
Efter kvällens föreställning (sista gången för Ögonfall) kunde ingenting känts mer rätt. Vädret, vännerna, alkoholen... För att inte tala om utsikten.
Mina tankar för mig hela tiden tillbaka till senast vi promenerade längs Montéliusvägen. Pratade så mycket om det ikväll, om bilderna jag tagit, om historien bakom det hela.

Nu börjar ögonen gå i kors på mig. Har inte formulerat ett intelligent ord på hela kvällen, men så blir det ibland. Kanske dags att låta mig uppslukas av nattliga tankar och drömmar i min nybäddade säng. Tankarna som far igenom mitt huvud just nu fungerar som svaga ledtrådar till vad jag kommer drömma om. Har haft de drömmarna förut... Mitt huvud hittar vägar till just de drömmarna var och varannan natt nu för tiden, och jag vet inte om jag gillar det. Eller... Jag gillar det, men det känns fel att göra det.

Har inte haft en riktig vin-fylla förut. Borde nog ha det oftare, som omväxling till öl. Man känner sig mycket klokare när man är full på vin än när man är full på öl.
Förmodligen inte sant...

Nu går jag och lägger mig. Kommer bli jäkligt kul att läsa det här imorgon, när jag förstår någonting.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback